Sommarträning & Läger 4-12 år

SOMMARTRÄNING 4-7 år

För det allra yngsta golfarna erbjuder vi träning samtliga måndagar i juli-månad, kl.16-17.

Träningen pågår kl.16:00-17:00. Efter träningen är junioren välkommen ner i klubbhuset och välja valfri glass!

Pris: 50 kr

Varje barn måste ha en vuxen med sig under träningen.

ANMÄLAN

Görs via sms till Emil senast dagen innan träningen - 0739 44 7 78 eller mail: emil@solvesborgsgk.se

Det finns inget krav om medlemskap eller tidigare erfarenhet. Vi har all utrustning som behövs och lånar gärna ut till er.

Betalning för träningspass görs innan träning i shopen. Betala du för samtliga 5 måndagar är priset: 200 kr

SOMMARLÄGER 8-12 år

LÄGER 1 9-11/7, kl.13:00-16:00

LÄGER 2 31/7-2/8, kl.13:00-16:00

Max 14 deltagare / 7 barn per ledare

Emil arrangerar detta läger tillsammans med Filip och våra duktiga juniorledare. Här kommer det bli full fart och fullspäckat med roliga golfaktiviteter. Passar barn som är nybörjare eller har ett högt handicap (36-54). För juniorer som är äldre eller lägre hcp rekommenderar vi "Stora sommarlägret"

LÄGRET INNEHÅLLER BLAND ANNAT:

• Träning - mycket fokus på att bygga och utveckla svingfärdighet. Även stort fokus på puttning.
  • Mängdträning görs varierande på ett lekfullt och/eller tävlingsinriktat sätt beroende på vad som passar individen.
  • Spel - bana som passar olika nivåer, från golfförbundets korta 50-bana till klubbens niohålsbana.
  • Dagligen paus för vatten, frukt & glass.
  • Roliga utmaningar på vår fantastiska anläggning och även i golfsimulator.

TILL ANMÄLAN

Pris: 899 kr (är junioren med i Sbg GKs ord. verksamhet: 750 kr)