Golfkottar 4-9 år

INFORMATION FÖR 2024

TILL ANMÄLAN

Golfkottarna består av tre knattegrupper - 4-5 år, 6-7 år och 8-9 år. Träningen genomförs av Emil Brolin som ansvarar för golfkottarnas verksamhet.
Slutgiltiga tider kan ni alltid följa via juniorkalendern, klicka här. Bland annat genomförs inga träningar på röda dagar.
Träningsavgiften för golfkottarna är 500 kr för vår- och höstupplägg. Medlemskap krävs inte. Betalning sker via swish eller på plats i shopen. Invänta bekräftelse på er anmälan innan betalning sker. Swish nr - 123 421 15 46 (märk med "JR + barnets namn")
frågor? Kontakta Emil - emil@solvesborgsgk.se

.

GOLFKOTTAR 4-5 ÅR

Här är vårt mål att ge barnen en fantastisk första kontakt med golfens värld. Vi blandar motoriska övningar & utmaningar tillsammans med roliga golfövningar. Varje pass strävar vi efter att uppnå/stimulera fysisk aktivitet, koordination öga-klubba-boll och golfglädje.

Träningstid: torsdagar kl.17:00-17:45

Planerad träning

2 maj start kl.17
9 maj - EJ TRÄNING
16 maj start kl.17
23 maj start kl.17
30 maj start kl.17
6 juni - obs! ny tid start kl.15
13 juni start kl.17

Vi vill att förälder eller annan vuxen följer sitt barn aktivt på träningen. Detta för att säkerställa att säkerheten med bollar och klubbor fungerar.

Höstperiod är v.34-38, samma ord. träningstid.

Notera att ingen ord. träning genomförs på röda dagar. Genom juniorkalendern har du full koll på vilka träningar som kommer att genomföras och vilka tider som gäller - juniorkalendern

GOLFKOTTAR 6-7 ÅR

I denna grupp kommer vi använda svenska golfförbundets "30-bana" som modell för att ge känsla av att spela golf"

Träningstid: torsdagar kl.18:00-18:45

Planerad Träning

2 maj start kl.18
9 maj - EJ TRÄNING
16 maj start kl.18
23 maj start kl.18
30 maj start kl.18
6 juni - obs! ny tid start kl.16
13 juni start kl.18

GOLFKOTTAR 8-9 ÅR

Här är några av kottarna redan en del av golfens värld och vi hoppas att fler vill vara med, alla är välkomna. Träningen börjar bli mer golfspecifik men ofta på ett roligt och utmanande sätt. Golfglädje är fortfarande centralt och vi hoppas att anhöriga tar med barnen till golfklubben mellan träningarna.

Planerad träningstid en gång i vecka under vår och höst, enligt schema nedan samt v.34-38. Aktiviteter som spel på banan kommer att genomföras under säsongen. Vi meddelar tid i samband med träning och aktiviteterna finns att se via juniorkalendern.

Träningstid: onsdagar kl.17:00-17:45

Planerad träning

KICK OFF! Lördag 27/4 kl.13-16 och söndag 28/4 kl.13-15 bjuder vi in till en kick off för juniorerna i åldern 8-11 år. Mer info kommer via mail när anmälan till träningsgruppen är gjord.

27-28 april Kick Off! se ovan
8 maj  start kl.17