Nybörjarkurs

Nybörjarkurs och nybörjarprogrammet på Sölvesborgs Golfklubb är ett unikt koncept. Framtaget år 2014 efter krasst konstaterat att hälften av deltagarna på nybörjarkurserna inte fortsatte spela golf. Med hjälp av det nya upplägget fortsätter nu ca 85% spela golf, en hög siffra i golfsverige.

En nybörjarkurs på Sölvesborgs GK är egentligen inte "en kurs". Det är ett upplägg och erbjudande om att börja spela golf där det du behöver ingår. Du kan direkt efter betalad avgift ge dig ut på banan och ta upp jakten på ditt gröna kort. Vårt unika upplägg passar både den som vill ha en snabb introduktion och dig som vill ha kvalificerad hjälp över tid.

KURS 1: Långfredag 29/3 - ANMÄLAN

En nybörjarkurs på Sölvesborgs GK innehåller:

• En nybörjarkurs - starttillfälle över en dag (09-16)
  • I kursavgift ingår fritt spel till niohålsbanan året ut samt tillgång till våra träningsområden.
  • Ett rangekort laddat med ett värde av 300 kr som du kan använda för att träna på egen hand.
  • Rabatterat medlemskap år två, dvs 2025 (6 500) kr istället för 7 800 kr).
  • Tillgång till Nybörjarprogrammet ditt första och andra år (år två förutsatt att du är medlem).
  • Prova-på-medlemskap år 1 - 2 000 kr (spel 18-hålsbanan samma år som du går nybörjarkursen).

Pris:

3 900 kr/person (13-18 år: 3 000 kr)

Privat Upplägg, vuxen.

Startdagen ersätts med fem privata lektioner som du bokar via Filip. Övriga punkter ovan ingår i privat upplägg.

Pris för privat upplägg, en person: 4 900 kr. Två personer: 4 500 kr/person.

Medlemskap: Du kan bli fullvärdig medlem i Sölvesborgs GK 2023-ut för 2 000 kr efter avslutad nybörjarkurs.

Önskar ett privat upplägg för din familj eller kompisgäng? kontakta Filip med er förfrågan om en egen kurs - filip@solvesborgsgk.se

Aktuella datum kan du se och boka här.

Hur du kommer igång

Steg 1

Anmäl dig till en nybörjarkurs och registrera dig för grönt kort på golf.se. När du registrerat dig kan du göra de obligatoriska delarna - teoriprov och anmäla avklarat spelprov.

Steg 2

Genomgå nybörjarkursen, När du klarat både teori- och spelprov får du ditt gröna kort och kan spela på 18-hålsbanan. Spelprovet ska göras på niohålsbanan och när detta är uppfyllt är det dags för 18-hålsbanan.

Steg 3

Under ditt första och andra år har du fri tillgång till nybörjarprogrammet. Nybörjarprogrammets gruppträning ger dig både repetition och fördjupning av det du lärde dig under nybörjarkursen.

Har du frågor? Givetvis svarar vi på Sölvesborgs GK gärna på dina frågor. Under nybörjarkursen, vår första träff beskriver vi också din väg framåt.

Kontakta Filip för frågor – filip@solvesborgsgk.se