Nybörjarkurs Junior, 10-14 år

Gratis nybörjarkurs för juniorer i åldern 10-14 år

Under skolornas påsklov ger vi 8 flickor och 8 pojkar chansen att börja spela golf, helt utan kostnad. Dessa kriterier gäller för anmälan:

• Max 16 platser finns tillgängliga, 8 flickor och 8 pojkar. Först till kvarn gäller men de juniorer som är boende i Sölvesborg och Bromölla kommun har förtur till platserna.
  • Kursen riktar sig främst mot åldern 10-14 år (född 08-12).

Nybörjarkursen

Tid och datum

Tisdag 19/4 kl.09:30-15:00

Onsdag 20//4 kl.09:30-15:00

Kl.12-13 håller vi paus för lunch. Varje deltagare ansvarar för egen lunch. Klubbens restaurang håller öppet och serverar lunch.

Det kommer under våren och början av sommaren att arrangeras återträffar där vi repeterar och tränar. Datum kommer senare.

Golfutrustning går att låna under kursen.

Under 2022 spelar junioren fritt på niohålsbanan alla dagar i veckan. För att spela på stora banan krävs medlemskap och är aktuellt först när junioren tagit grönt kort.

Nybörjarkursen genomförs av Filip Oesten och Emil Brolin.

Anmälan och frågor görs till Emil Brolin, anmälan senast 14/4, emil@solvesborgsgk.se

Anmälan ska innehålla:

1. Namn på junioren/juniorerna.
  2. Födelseår.
  3. Namn och telefonnummer till anhörig.

De juniorer som kommer att delta får veta detta via den mailadress som de är anmälda från och mer praktisk information om nybörjarkursen kommer i  senare mail.