Heldag, nybörjarprogrammet

gäller endast er som började spela golf på sölvesborgs gk år 2022-2023.

TBA

Nybörjarprogrammet

Nybörjarprogrammet är för dig som gått nybörjarkursen hos oss på Sölvesborgs GK.

Golfare på olika nivåer behöver olika typer av träning. Att delta vid nybörjarprogrammets aktiviteter är helt frivilligt från din sida. Från vår sida handlar det om att inte lämna någon utanför, för den som vill finns också hjälp för att bli bättre på golf och förstå golfens värld.

Vissa förmåner i nybörjarprogrammet är kostnadsfria och några är rabatterade, vad anges nedan. För att ta del av förmånerna behöver du vara medlem på Sölvesborgs golfklubb, detta gäller ditt första och andra år som medlem.

Nybörjarprogrammets Gruppträning – Ger dig möjlighet till att delta i gruppträning med andra nybörjare utan extra kostnad. På dessa passen tränar och utvecklar vi den teknik som vi lärt oss under nybörjarkursen och diskuterar mer runt träningslära – hur tränar vi golf.

Ca 50 pass erbjuds årligen via Gruppträningen. Tid och veckodag varierar också för att alla ska ha chans att kunna delta. Längd på passen variera men de flesta är 40 minuter. Passen genomförs av Filip Oesten och Emil Brolin.

Anmälan görs via bokningsläget här på hemsidan, notera att det är under ”nybörjarprogrammet” du hittar passen. Anmälan stänger 2 dagar innan passets starttid. Det behöver vara minst 3 anmälda för att passet ska genomföras. Skulle passet ställas in hör vi av oss!

Rabatterad träning/aktivitet – kurser och aktiviteter med ett specifikt tema. mindre repetition av nybörjarkursen och mer fördjupning i ett specifikt moment.

Workshop – Du får delta gratis vid en av klubbens ”workshop”. Här förklarar vi mer ingående om hur ett handicap fungerar, hur webbplatsen ”min golf” används och en föreläsning med praktiska moment om utrustning. Olika representanter från golfklubben berättar om klubbens verksamhet

Faddergolf – Måndagar under vår och höst ställer medlemmar i klubben upp för att spela nio hål med våra nybörjare. Detta är ett fantastiskt tillfälle att träffa andra golfare och förhoppningsvis plocka upp lite av andras erfarenheter. Exakt dag och tid kommer uppdateras här längre fram samt kommuniceras via klubbens kanaler.

Frågor? kontakta Filip