Hur fungerar en tävling i TrackMan-simulator?

Precis som en vanlig golftävling kan den utföras i olika spelformer över en eller flera rundor. En hel del är sig likt. Den stora skillnaden är att den tekniska utrustningen kan upprepa samma förutsättningar flera gånger. Därför genomförs ofta en simulatortävling över en bestämd tidsperiod (ex. vecka eller månad) och du som deltagare kan helt enkelt spela tävlingen när du vill under denna tidsperiod. Om du spelar själv, med en annan deltagare eller med en person som vill vara utom tävlan spelar ingen roll.

Kom ihåg! Precis som vid en vanlig golftävling är du som deltagare skyldig att sätta dig in i reglerna för den tävling du ska delta i. Så ha som vana att läsa om tävlingen här. Har du frågor? Ställ den innan du deltar!

För att delta i en tävling måste du spela med ditt konto och registrera dig på plats i simulatorn med appen TrackMan Golf. När simulatorn startat, tryck tournament uppe i menyn för att hitta tävlingarna. Vidare hittar du alla "våra" tävlingar genom att trycka på local.

Vill du delta i TrackMans globala tävlingar? Följ länk för att se tävlingskalender  TrackMan

Hur ser jag leaderboard för en tävling? I Trackmans app eller logga in på trackmanindoor.com.

Vill du spela in en tävling före deltagande kan du göra detta genom att spela som gäst (ej inloggad med app/trackman konto).

.

GRANDE FINALE 2024

För din skull - ta del av all information under denna rad!
Spelas 28/2-25/3
Du får delta 3 gånger i tävlingen (bästa scoren räknas).
Spelform: Poängbogey (pris till bästa bruttoscore).
Längsta drive- och närmast hål-tävling genomförs.

• banlängd: 5 785m/5 046m (höjdskillnad: +329m)

Prisbord

POÄNGBOGEY-TÄVLING

1. Darkspeed driver från Cobra
  2. 3D printed putter från Cobra
  3. Darkspeed fairwaywood från Cobra
  4. Presentkort värde 1 500 kr på Sölvesborgs GK

SIDOTÄVLINGAR

• Bästa bruttoscore: Presentkort i shop värde 1 500 kr
  • Närmast hål: 500 kr i simulatortid (ej tidsbegränsad)
  • Längsta drive: 500 kr i simulatortid (ej tidsbegränsad)
  • Bästa sista 5 hål (poängbogey): 1 000 kr i simulatortid (ej tidsbegränsad). Vid delning särskiljs spelare genom de sista fyra hålen, sedan sista 3 osv

Notera att du bara kan tillgodose dig slag och resultat från din bästa av de tre rundorna (utifrån huvudtävling/rundan som visas i resultatlista ).

Priser kan ej bytas mot andra varor. Gällande klubbor kan valfritt skaft och grepp väljas från standardsortiment (Se Cobras hemsida).

Övriga regler och förutsättningar följer det som TrackMan anger, besök www.trackmanindoor.com om du vill läsa mer.

OBS. LÄS NEDAN OCH FRÅGA INNAN DU TÄVLAR OM NÅGOT ÄR OKLART!

• Ange ditt vanliga handicap -10% när trackman frågar (Det handicap som visas i "min golf", ej trackman-handicap).
  • Högsta tillåtna spelhandicap är 36,0
  • Om funktionen "mulligan" används ska anledning kunna styrkas. KRAV: Filma skärmen med din telefon. Du kan se ett slag igen genom att välja alternativet "replay".
  • Vid bugg eller annat som "förstör hålet" ersätts spelare med ett netto-par. KRAV: dokumentera bugg med video.

NÄRMAST FLAGG-TÄVLINGAR

Närmast flagg-tävlingar pågår ca 2-4 veckor/minst 7 unika deltagare per tävling ska ha deltagit. När tävlingen slutar är som sagt lite svävande men en sak är säker - slå ditt slag närmast hål så vinner du. Filip bestämmer exakt när en tävling avslutas. Avslut meddelas senast 48h innan via sociala medier. Därefter läggs nya tävlingar upp.

Flera tävlingar pågår samtidigt (antal tävlingar kan variera beroende på popularitet från er deltagare). Deltagare har 3 försök på ett korthål. Det bästa slaget räknas som ditt resultat, närmast vinner! Du kan endast delta i varje tävling en gång.

Notera att vissa tävlingar har en handicapgräns som anges i tävlingens namn.

Inspel? yes! Om du startar en tävling och deltar som guest räknas du inte som deltagare i tävling och kan därför träna in dig på förhand.

Damer och Herrar spelar från olika tees.

Vinnare i varje tävling vinner simulatortid värde 100 kr. Laddas upp som voucher på ditt sweetspotkonto.

Vinnare på sociala i medier (Sölvesborgs Golfstudio på facebook och instagram). Leaderboard hittar du i appen.

Fler tävlingar kommer kontinuerligt att presenteras här på hemsidan.

Vill ditt företag eller kompisgäng arrangera en egen stängd tävling där ni bestämmer spelfrekvens, banor, deltagare?

Är ditt företag intresserad av att sponsra en av våra öppna tävlingar?

Kontakta Filip

filip@solvesborgsgk.se