Sölvesborgs GK öppnar sin nya restaurang.

Den 28 mars öppnar golfklubben sina dörrar för lunchätande gäster.
Inför golfsäsongen 2022 beslutade klubbens styrelse att restaurangen fortsättningsvis skall drivas i egen regi. Huvudmotivet var att klubben vill förfoga över hela konceptet som erbjuds medlemmar och gästar i form av golfspel, boende samt mat och på det sättet vårda varumärket Sölvesborgs GK.

Samtidigt konstaterades det att ett renoveringsbehov av köket förelåg. Efter en omfattande ombyggnad av köksdelen som påbörjades den 2 januari står nu restaurangköket färdigt att tas i bruk.

- Att driva restaurangen i egen regi var verkligen ett stort beslut att ta, men när vi nu ser resultatet av ombyggnaden är jag fylld med tillförsikt, säger ordförande Gert Jönsson.

Under hösten utannonserades tjänsten som klubbens restaurangchef. Anställningen gick till Mattias Ekstrand som nästan bor granne med golfklubben och som dessutom kunde visa upp ett imponerande CV med bl.a. anställningar på Ronneby Brunn, Eriksberg Vilt o Natur samt nu senast på ABSOLUT Home i Åhus. Mattias har i sin tur rekryterat två tidigare arbetskamrater från tiden på Eriksberg, vilket vi är övertygade om skall borga för god kvalité.

- Jag känner det som en fantastisk utmaning att ansvara för golfrestaurangens verksamhet. Närproducerat och mat med anknytning till naturen är väl lite av mitt signum, alltid med bra kvalité till rätt pris, säger Mattias Ekstrand.

Inledningsvis kommer det att serveras lunch mellan kl. 11.30 – 14.00. Under golfsäsong kommer det att utöver lunch erbjudas frukost, bistromeny på eftermiddagen samt a la carte-meny på kvällen, alla dagar i veckan.

- Min förhoppning är nu att alla medlemmar och gäster skall uppskatta det som vår restaurang erbjuder, samtidigt ser jag en målbild om att det också kan bli något av Ljungavikens och Sandvikens ”kvarterskrog”, menar klubbchefen Kristian Olsson.

Eventuella frågor besvaras av restaurangchef Mattias Ekstrand, tfn 0456-70640
klubbchef Kristian Olsson, tfn 0709-622099, ordförande Gert Jönsson 0706-714582.

Publicerat: 2022-03-25 10:13 - Skrivet av Tobias Johansson