SVINGKURS

För att du ska känna dig tryggare med svingen, i träning OCH spel.

I grupp om max 6 personer tränar vi sving för att träffa bollen bättre oftare. Träning med både järnklubbor och metalwoods.

För att träffa bollen bättre och oftare kommer vi kolla på de regler som finns. Vad finns det för likheter mellan bra svingar, och framförallt - vad kan vi lära av det?

Vi kommer även lyfta funderingar som man ofta hör på klubben, ex. varför fungerar det på rangen men inte på banan?

Måndag 17/7 kl.15:00-17:00

Pris: 575 kr

NÄRSPELSKURS

Trött på att känna dig osäker runt green?

Chip, korta wedgar och bunkerslag. Vill du ta kontrollen runt green är detta kursen du ska anmäla dig till! Många har problem med närspelet för att information som hör hemma i det långa spelet blandas in. Här kommer vi skapa ett koncept med röd tråd för att väcka närspelet till liv.

Några frågor du kommer få svar på är:

• Varför är tån viktig?
  • Är det sunt med 7 olika riktlinjer för "hur du ska stå" innan du ens börjat rörelsen?
  • Varför är "rätt" förberedelse viktigare på närspelsslag?

Onsdag 12/7 kl.09-12 - rekommenderat hcp: 30 och uppåt

Tisdag 18/7 kl.16-19 - rekommenderat hcp: 12-30

Pris: 775 kr

Kombinera med en 25min uppföljningslektion: 949 kr

PUTTKURS

Majoriteten av dina slag lägger du på green. Få saker gör oss så uppgivna, så ofta på banan som dålig puttning. Detta är kursen för att putta bättre!

Puttkursen innehåller två delar:

1. TEKNIK. Vi utgår från sikte, bollstart och längdkontroll.
  2. PRESTATION. I denna del tar vi in beslut och främst utifrån greenläsning. Som deltagare kommer du få enkla tumregler för hur du ska förhålla dig till lut på korta och långa puttar. Definitivt något som kommer spara slag!

Pris: 675 kr

Torsdag 13/7 kl.09:30-12:00