Säsongsträning PLUS

Säsongsträning PLUS är ett upplägg där de klassiska grunderna inte är i fokus men givetvis kommer förekomma. Vi tränar slag och moment som vi utsätts för på banan, behöver för att scora lågt men sällan tränar. Detta upplägg passar dig som:

• ex. tar privatlektioner och redan jobbar kontinuerligt på din sving.
  • eller deltog i vinterträningen 2023 och redan lagt grunderna för svingen.
  • och/eller har ett lägre handicap.
  • och har en vana träna, dvs omsätta teori ⇒ praktik.

Upplägg

Vår

Vecka Moment Tema
16 Sving Få koll på startriktning
17 Bunkerslag fairway- och greenbunker
19 Wedge Bättre inspel
20 Närspel Bunker och wedge
21 Träning på bana Obs! ändrad tid
22 Sving Träning & prestation
23 Putt Blad & Start

Höst

Vecka Moment Tema
34 TBA
35
36
37

Varje träningspass genomförs över 55 minuter och max 6 deltagare/grupp. Passet "träning på banan" genomförs över 80 minuter på niohålsbanan. Träning på banan innebär att vi tränar olika typer av inspel från olika lut, vinklar och underlag - som spelet spelas!

Genomförs: Tisdagar kl.18:50

Medlem - 2 400 kr

Ej medlem - 2 900 kr

Betalning görs i shop alternativt via swish till Sölvesborgs GK, 123 421 15 46. Märk "Säsongsträning + ditt namn".

Om du missar ett pass? Om du missar ett pass är du välkommen som gäst till en annan grupp. Prata med Filip för att säkerställa tillgänglighet (max en gäst per träningstilfälle). Alternativt kan du lösa en lektion till 50% rabatt för det moment du missat.

Via bokningsläget kan du se tider, tillgänglighet och boka din plats, klicka här