Medlemsträning

Medlemsträning är för er som vill ha kontinuerliga pass över golfsäsongen. 7 träningspass genomförs under våren och 5 under höst. Ett pass under vår och ett pass under höst sker på niohålsbanan. Vi täcker allt från sving och bunkerslag till chip och putt. Ett socialt och trevligt träningsupplägg där vi utgår från grunder och de viktigaste nyckelfaktorerna för respektive moment.

Upplägg & Grovplanering

Vår

Vecka Moment Tema
16 Sving Grunder
17 Bunkerslag Greenbunker
19 Wedge inspel med höjd
20 Chip tryggare, närmare hål
21 Träning på bana Obs! ändrad tid
22 Sving Transportslag
23 Putt Blad & startkontroll

Höst

Vecka Moment Tema
34 TBA
35
36
37
38

Varje träningspass genomförs över 40 minuter med maximalt 6 deltagare/grupp. Filip genomför majoriteten av passen och Emil leder några träningspass. Passet "träning på banan" genomförs över 80 minuter på niohålsbanan. Träning på banan innebär att vi tränar olika typer av inspel från olika lut, vinklar och underlag - som spelet spelas!

Planerade grupper:

• Tisdagar kl.18:00
  • Onsdagar kl.17:15
  • Onsdagar kl.18:00
  • Onsdagar kl.18:45

VÄNLIGEN NOTERA - v.21 genomförs träningspasset på banan. Tider för detta meddelas senare och syns inte i din bokningsbekräftelse

Medlem - 2 200 kr

Ej medlem - 2 700 kr

Betalning görs i shop alternativt via swish till Sölvesborgs GK, 123 421 15 46. Märk "Medlemsträning + ditt namn".

Om du missar ett pass? Om du missar ett pass är du välkommen som gäst till en annan grupp. Prata med Filip för att säkerställa tillgänglighet (max en gäst per träningstilfälle). Alternativt kan du lösa en lektion till 50% rabatt för det moment du missat.

Via bokningsläget kan du se tider, tillgänglighet och boka din plats, klicka här (ha tålamod med eventuell långsam sida).