Ni är alltid välkomna till Sölvesborgs GK

Vår målsättning är att ni ska trivas så pass bra att ni från den stunden ni lämnar oss ska längta tillbaka.

Ni ska känna er som hemma oavsett ifall ni är förstagångsbesökare eller en frekvent besökare på anläggningen.

Nedan hittar ni allt vi erbjuder på Sölvesborgs Golfklubb

Golf för alla

Spela golf

Vi erbjuder golf för alla. Oavsett ifall ni vill spela 54 hål om dagen eller endast svinga klubborna ett par gånger på övningsområdet.

Utöver vår 18-hålsbana hittar ni även en 9-håls Pay&play bana som är till för alla, oavsett förkunskap.

Vi erbjuder även ett stort övningsområde med 5st övningsgreener samt en välutrustad driving range.

För er som gillar minigolf så har vi även en så kallad Himalayagreen, en minigolfbana på riktigt gräs. Varför inte utmana kompisar & kollegor. Givetvis är denna helt gratis och har ni inte utrustning så finns detta att låna i shopen.

Boka starttid

Aldrig mer än 50 meter från dörren.

Boende

Hos oss är det aldrig längre än 50 meter från boendet till golfbana eller klubbhus. Oavsett ifall man bor i våra stugor eller kommer med husbil/husvagn. Läs mer om våra boendemöjligheter genom att klicka på länken nedan.

STUGOR

Klubben erbjuder 6 st 4-bäddstugor samt 1 st 2-bäddstuga i anknytning till klubbhusområdet. Stugorna är fullt utrustat med toalett/dusch samt pentry för den som vill laga mat själva.

STÄLLPLATSER

Vi erbjuder 10 st ställplatser för er som kommer med husbil/husvagn, både på gräs och grus. I klubbhuset hittar ni både toaletter och duschar.

Boende på golfklubben

Det är lätt att falla för Sölvesborg

Närheten till staden

Med hjälp av Europas längsta gång och cykelbro ett par hundra meter bort så tar man sig enkelt över till Sölvesborgs stad. Här hittar man allt från restauranger till shopping. En kort cykeltur från klubben finns de vita sandstränderna i Sandviken ifall man vill njuta av lugnet vid badstranden. Eller varför inte ta bilen till något av de mindre fiskesamhällena längs med kusten på Listerlandet.

Att göra i Sölvesborg

Inte bara golf på Sölvesborgs GK

Padel

Utöver golf så erbjuder vi spel på vår padelbana, som ligger i anknytning till vårt klubbhusområde. Tider bokar man antingen genom matchi.se eller i appen Matchi.

Både omklädningsrum och vattenpåfyllning hittar man i klubbhuset.

Till MATCHi