Björn Haglund, ordförande

Gunnar Lundahl

Jan Hagelbäck

Anna Ingesdotter

Cecilia Cronqvist

Micke Törnberg

Mathias Andersson

Adjungerad:  Kristian Olsson, klubbchef

Marknadskommittén ansvarar för kontakter och avtal med våra sponsorer och arbetar med
att utveckla sponsor- och marknadsföringsverksamheten.
Marknadskommitténs uppgift är att sälja produkten Sölvesborgs Golfklubb inklusive klubbens stugverksamhet.

Vi skall erbjuda olika sponsorsalternativ för att attrahera alla typer av företag och
organisationer. Förutom de ökade intäkterna, som används till satsningar på banan,
klubbhuset och juniorverksamheten, bidrar sponsorernas företagsgolf och representation
till ökad omsättning för pro, golfshop och krögare. Indirekt gynnar detta alla medlemmar.

Sölvesborgs GK ska vara ett självklart val för företag som via sponsring vill marknadsföra sitt
varumärke och kommittén ska verka för en god relation mellan sponsorn och klubben.

Klubben ska skaffa en grafisk profil så att hemsida och publikationer m.m. får enhetligt
utseende. Det är viktigt för klubbens varumärke vid marknadsföring att vi har en grafisk profil
som tillåter klubben att arbeta mot olika företag, med anställda och olika styrelsemedlemmar
och ändå få en konsekvent grafisk känsla.

Information sker i första hand via vår hemsida, facebook samt genom nyhetsbrev som
skickas ut via mail.

Informationen skall vara aktuell och presenteras på ett attraktivt sätt. Informationen ska vara
lätt att hitta. Nyhetsbrev ska också finnas tillgängligt på golfklubben.

Hemsidan ska uppdateras med ny och relevant information avseende klubbens aktiviteter
samt erhållen information ifrån övriga kommittéer. Regler ska finnas för vem som ska
uppdatera hemsidan.

Marknadskommittén ska också aktivt arbeta för mer företagsgolf.