Publicerat: 2023-07-07 10:26 - Skrivet av Tobias Johansson

Bäste medlem!

Vi går in i golfveckan och jag hoppas ni får en trevlig golfupplevelse. Under v 27 har vi jobbat med förberedelser, och vi önskar er lycka till. Jag vill också ge er några tips och uppmaningar på vägen.

Inte bara nu, utan under en längre period har jag noterat brister i hanteringen av krattor i bunkrarna. Det är också stora brister i hur man beträder en bunker. Kanterna trampas sönder i stort sett varje vecka. Försök alltid att gå i och lämna bunkern via den låga sidan, Ordning och reda är en stor del av golfupplevelsen, både för medlemmar och gäster. Mycket kan ligga i att utbildningen idag, för att beträda en golfbanan, inte är helhetstäckande när det kommer till golfvett. Hjälp varandra att utbilda er familj, era vänner och spelpartners!!

Jag bifogar några bilder, exempelbilder på hur det ser ut dagligen, ofta bara några minuter efter att vi gjort i ordning bunkrarna. Krattorna ligger överallt, och ibland t.o.m kastade ett par meterifrån bunkern. Jag skickar även med en bild från green 4 på hur vi vill att det ska se ut när ni lämnar bunkern efter er. Det är viktigt att HELA krattan är placerad i bunkern, och gärna i spelriktningen.

Estetiken, utseendet, upplevelsen, regelmässigt, och inte minst ur arbetsmiljösynpunkt ber jag er att tänka efter i denna fråga. Varje gång vi passerar med en maskin, måste föraren kliva av maskinen,och lägga i krattan, och med 52 bunkrar på banan blir det till ett stort och ineffektivt problem.

Tack för att ni hjälper oss!

Trevlig sommar!!

/Niklas Lindborg