Hjärtebarnsslaget

Sölvesborgs GK kan härmed stolt presentera och bjuda in till årets välgörenhetstävling, Hjärtebarnsslaget. Tävlingen kommer att gå av stapeln söndagen den 12 juni och spelformen kommer vara 2-manna scramble.

Tävlingen sker i syfte att samla in pengar till Hjärtebarnsfonden, som arbetar för att alla barn ska överleva ett medfött hjärtfel och leva ett liv där hjärtat är förutsättningen för lek och glädje, inte hindret. Helt enkelt – att ingen ska lida av ett medfött hjärtfel.

Varje år föds runt 2 000 barn med olika former av hjärtfel. Hjärtebarnsfonden stöttar hjärtebarnen samt deras familjer, anordnar läger, arbetar aktivt för att öka kunskapen om, och förbättra förutsättningarna för barn med medfött hjärtfel, och bidrar till forskning och utveckling på området.

Hela tävlingsavgiften kommer oavkortat gå till Hjärtebarnsfonden.

Tävlingen och prisbordet sponsras av Advokatbyrån Mats Lind, med vår egen styrelseledamot Mats Lind som initiativtagare.

-Min dotter Millie är född med ett allvarligt hjärtfel och det känns oerhört viktigt och inspirerande att få möjlighet att bidra genom anordnade av den här tävlingen, som förhoppningsvis ska kunna samla in pengar som jag vet gör skillnad. Jag är oerhört tacksam för att golfklubben och tävlingskommittén valt att arrangera tävlingen, säger Mats Lind som hoppas att medlemmarna och golfare sluter upp.

Anmälan till tävlingen sker genom Min Golf som vanligt.

I samband med tävlingen är förhoppningen att även kunna arrangera sidoevenemang, med förhoppning om att dagen kan bli en trevlig tillställning för såväl golfare som icke-golfare.

Publicerat: 2022-05-05 13:14 - Skrivet av Tobias Johansson